Kampaň testování zájmu o bloky online

V prvním příspěvku jsme psali o tom, jak vznikl nápad na výrobu UX bloků. Pro ověření, že nejsme jediní široko daleko, kdo by měl chuť používat bloky pro skicování a návrh webů, jsme vyrobili velmi jednoduchý web na WordPressu s one page layoutem.

Web

Radek vyrobil zdařilé vizualizace bloků a já jsem mezitím naklikal web do potřebné struktury. Nastavili jsme Google Analytics tak, abychom byli schopní zjistit, kolik lidí si vůbec web otevřelo a pak, jak hluboko doscrollovali na připravené stránce.

Pro nejodhodlanější byl připraven ještě kontaktní formulář, kde si případný zájemce může zapsat e-mail s tím, že bude kontaktován až bude produkt hotový.

Po krátké úvaze, jak získat v co nejkratším čase co nejlepší, tedy co nejvice průkazný, Proof-of-concept jsme začali ladit Facebook kampaň.

Facebook kampaň

Rozčlenili jsme naše potenciální zákazníky do několika cílových segmentů a téměř každému segmentu jsme šili reklamní kampaň na míru. To byla z dnešního pohledu jistá chyba.

Zbytečně jsme stanovený rozpočet, který byl napjatý, tříštili mezi moc reklamních kampaní a přišlo mi, že se Facebook pomalu učí komu zobrazovat reklamy. Příště bych již raději volil za cenu jisté nepřesnosti jednu reklamní sestavu s jednou reklamou ovšem spuštěnou na plný budget. Výsledky by dle informací od marketingových guru mohly být lepší.

Druhou chybkou je nezapojeni Facebook Pixelu a remarketingu. Ten by měl být levnější než získání nové „dušičky“. Když už někdo navštívil web a dal si tu práci s procházením, bude pravděpodobnější, že ho formou remarketingu přesvědčíte o smysluplnosti toho proč dokončit stanovený „goal“ webu – v našem případě to bylo vyplnění kontaktu.

Výsledek kampaně

Nakonec jsme dosáhli pěkného výsledku – na web jsme dovedli 203 lidí za 50 USD. Což je 0,24 USD na jednu návštěvu během několika dnů, kdy jsme promovali na Facebooku.

A jak dopadlo scrollování? Celkem dobře. Z 203 se udrželo 199 lidí a úplně dolů doscrollovalo cca 60 % všech co na web dorazili.

Co se týče ztrát, tak scrollování bylo to nejsložitější co jsme po uživatelích chtěli. Za normálních okolností by každý marketér sáhnul po co nejjedoduším a uživatelsky nejpříjemnějším způsobu předání kontaktu. My jsme testovali zájem, neprodávali jsme reálné bloky. Proto jsem se rozhodli, že to trochu uživatelům ztížíme, abychom zjistili odhodlání uživatelů. Pokud prokliknou z Faceboooku na jakýsi produkt, odscrollují docela dlouhý web až uplně dolů a tam ještě navíc vyplní reálné kontaktní údaje, bude to opravdu důkaz zájmu o daný produkt.

Finálně jsme tedy získali 8 reálných kontaktů. Celkově se tedy konverzní poměr pohyboval na cca 3,8 % a za jeden kontakt jsme dali něco malinko přes 6 dolarů (141 CZK). Může se to zdát hodně, ale v dalších článcích vám povíme o tom, že to byly famozně investované peníze.

S lidmi z kampaně jsme se reálně spojili a začali komunikovat o protototypu. O tom vám ovšem zase povíme příště.