Nápad na vytvoření sešitů pro UXáky

Jak už to tak někdy bývá, nápady přijdou tam, kde byste je rozhodně nečekaly. Někdy vám je na zlatém podnose přinesou nevědomky ostatní. Ani v našem případě tomu nebylo jinak.

Nápad přišel při jednom workshopu v bance. Kolega tam sáhodlouze připravoval jeden z diagramů, zatímco se snažil urputně udržet spásnou myšlenku. A v ten okamžik to seplo i mně. Byla to pracovní schůzka, ale i tak jsem si stihnul udělat poznámku na post-it, ale málem jsem na něj zapomněl.

Naštěstí moje organizovaná povaha schraňuje všechny popsané lístečky, jakési A4 z tiskárny, šmíráky, potrhané kusy papírů, elektronické poznámky a vždy za nějaké neupřesněné období si najdu chvilku „pro sebe“ – rozuměj pro mé resty.

V té době se prohrabuji zápisky a snažím se z nich rekonstruovat co těmi někdy až jednoslovnými „výkřiky do tmy“ jsem vlastně chtěl říct. Inu, ne vždy jsem úspěšný. Ale v případě bloků pro UX designéry se mi to povedlo. Jinak byste asi ani tyto řádky nemohli číst.

Jako obvykle, když identifikuji nápad typu „další Facebook“, nechám myšlenku jak s oblibou říkám „kvasit“. To je proces, kdy sepíšu to co mě aktuálně k danému tématu napadá, napíšu tipy, triky, možné směry a i někdy úplně prvotní nástřel byznys plánu. Nepředstavujte si 20 stránkový traktát. Je to hezky v bodech sesumírovaná myšlenka nebo záměr.

Po určité době je třeba zkvašené informace „vydestilovat“. Jinými slovy z toho balastu co máte, vytáhnout to podstatné a s tím jít do světa. Nechat ochutnat lidem a poslechnout si co si myslí.

A to jsem přesně udělal. Ukázal jsem to své zdravě a konstruktivně kritické partnerce. Pak jsem to vysvětlil Radkovi. Radkovi Španningerovi, který jak jste asi už pochopili, celý tento blázinec má na povel se mnou.

Příště vám ukážeme naše absolutně první nástřely bloků, abyste se mohli zasmát s námi. Od toho jsme ušli celkem solidní počet kroků.

Feature photo by Jack Hawley from Pexels